rosanora

Hei og velkommen til bloggen min! Jeg heter Nora og er en 17 år gammel jente fra Oslo. Bloggen min handler om mote, livsstil, reise og mange andre ting. Håper det faller i smak!

Tilbake til treningen

  • Publisert: 29.08.2016, 09:33
  • Kategori: Trening
  • Heii! I dag kommer et innlegg til dere som er like glade i trening som meg. Jeg har laget en helt ny treningsplan som jeg følger nå, Og her er den!

    Jeg gjør 3 ganger 12 repetisjoner av alle øvelsene.

    Styrke:

    - kettle ball swing med 4kg

    - deadlifts med 20kg

    - squats med 30kg

    - bicep curls med 6kg på hver arm

    Kardio:

    - sprints: her pleier jeg å sprinte 30 sekunder med 14kmh - 30 sekunder pause - 30 sekunder sprint osv. Det hele gjør jeg 15 ganger.

    - ellipse maskinen: 5 minutter på nivå 9, deretter 5 minutter på nivå 6, deretter 5 minutter på nivå 3, til slutt 1 minutt på nivå 15

    Disse øvelsene gjør jeg 4-5 ganger i uka. 



     

     

     

  • Publisert: 29.08.2016, 09:33
  • Kategori: Trening
  • 4 kommentarer
  • Treningsplanen

  • Publisert: 26.05.2016, 12:15
  • Kategori: Trening
  • Nå er det faktisk 2 år siden jeg har startet på treningssenter. Det første året fokuserte jeg mest på kardio trening som å jogge, bruke ellipsemaskinen eller sykle. Målet mitt var å miste vekt, noe som skjedde veldig rask. Selv om jeg ikke hadde gjort mye styrketrening har kroppen min begynt å forme seg, magen min ble flatere og lårene ble slankere. I fjord har jeg spist hva jeg vil uten å tenke på konsekvensene dette kunne ha på både treningen og helsen min. Til frokost ble det som oftest 2 tykke skiver loff med en haug nugatti på toppen, på vei til skolen en iste, i kantinen kjøpte jeg en god del hurtigmat og en cola. Mamma pleier å lage middagen så det ble sunt for det meste. Innimellom tok jeg meg et stort stykke sjokolade, en pose med smågodt og til kveldsmat ble det enda et par skiver med brød. I august 2015 skjønte jeg at dette burde endres fort, slik at jeg kunne oppnå målet med treningen.

    Jeg trener 4-5 ganger per uke. Dagene jeg trener varierer litt, det kommer an på om jeg har mange lekser eller andre ting som må gjøres. Men: mandag er en dag jeg alltid trener, utenom jeg er syk selvfølgelig. Jeg vil oppnå en bra start på hver uke. Halvparten av dagene trener jeg kardio, den andre delen blir styrke. Styrketreningen fokuserer jeg på mage og underkroppen mens kardio består av forskjellige gruppetimer som tilbys på senteret mitt, stair master, sykling eller løping. Hver treningsøkt er mellom 1 og litt over 1 time. Jeg har laget en liten plan til dere, der dere kan følge med på en uka av treningen min.

     

    Mandag: 60 min kardio + armer

    Kardio: Stair master i 20 min på nivå 6, ellipsemaskin i 15 min på nivå 10, sykle i 15 min på nivå 7, ro i 10 min

    3 minutters pause

    Armer: 3x12 bicep curls med 6kg på hver side, 3x12 harmstring curls med 9kg på hver side, 3x12 chest press med 20kg, 3x12 seated row 20kg

    Processed with VSCO with hb1 preset
    Tirsdag: 60-90 min styrketrening

    Underkroppen: 3x12 leg press med 79kg, 3x12 leg extentions med 40kg, 3x12 hip abduction 3x12: for innerste del av lår 40kg, for ytterste del 88kg, 3x12 sumo squat med 18kg kettle ball, walking lounges med 10kg, 3x12 squats 20kg + stangen (20kg)

    Mage: 3x12 situps, 3x12 heel touches, 3x12 crunches, 3x12 air bike

    Processed with VSCO with hb1 preset
    Onsdag: pause


    Torsdag: 60 min kardio + armer

    Kardio: Stair master i 20 min på nivå 6, ellipsemaskin i 15 min på nivå 10, sykle i 15 min på nivå 7, ro i 10 min

    3 minutters pause

    Armer: 3x12 bicep curls med 6kg på hver side, 3x12 harmstring curls med 9kg på hver side, 3x12 chest press med 20kg, 3x12 seated row 20kg


    Fredag: 60-90 min styrketrening

    Underkroppen: 3x12 leg press med 79kg, 3x12 leg extentions med 40kg, 3x12 hip abduction 3x12: for innerste del av lår 40kg, for ytterste del 88kg, 3x12 sumo squat med 18kg kettle ball, walking lounges med 10kg, 3x12 squats 20kg + stangen (20kg)

    Mage: 3x12 situps, 3x12 heel touches, 3x12 crunches, 3x12 air bike

    Processed with VSCO with hb1 preset
    Lørdag: Pause

    Processed with VSCO with hb1 preset
    Søndag: 60 min kardio + armer

    Kardio: Stair master i 20 min på nivå 6, ellipsemaskin i 15 min på nivå 10, sykle i 15 min på nivå 7, ro i 10 min

    3 minutters pause

    Armer: 3x12 bicep curls med 6kg på hver side, 3x12 harmstring curls med 9kg på hver side, 3x12 chest press med 20kg, 3x12 seated row 20kg

     

    Liker du å trene?

     

     

  • Publisert: 26.05.2016, 12:15
  • Kategori: Trening
  • 2 kommentarer
  • hits